KÖPEVILLKOR

GENERELLT

Webbutiken ägs och drivs av kooperativet GKF- Gotländska Konsthantverkare & Formgivare som driver butik och galleri på Wallérs plats 5 i Visby, Gotland.

Alla produkter är handgjorda så därför bemärk att det objektet du ser på bilden inte är den samma som du får hem. Alla objekt är unika så därför kan det finnas vissa skillnader i mått och nyanser.


LEVERANSTID

Vi försöker alltid att skicka din order inom 5 arbetsdagar. Om detta på något vis skulle ändras kommer du att bli kontaktad och du har då möjlighet att avbryta ditt köp.

Från och med att vi har skickat iväg det tar det mellan 3-5 arbetsdagar innan paketet når dig.


FRAKTKOSTNADER

Vi har två fraktklasser. Standardfrakt i Sverige kostar 120 kr och så har vi en frakt för de mindre föremålen på 50 kr. Beställer du två små objekt betalar du 50 kr för frakt. Beställer du ett litet och ett stort objekt betalar du 120 kr för frakt.

Ordern skickas från Gotland och öläget kan ibland göra att paketet tar lite längre tid att komma till dig

Alla priser är inklusive 25% moms.


BETALNING

Betalningarna hanteras av Klarna

Ingen data gällande dina kort och betalning lagras av oss.


ÅTERBETALNINGAR OCH BYTEN

Du har rätt att returnera din order inom 14 dagar efter att du mottagit din order. Objektet-en ska vara oanvända och i nyskick. Om du väljer att returnera en order betalar du själv frakten och den återbetalas ej av GKF. Om objektet är skadat eller har något produktionsfel ersätter vi objektet utan kostnad eller återbetalar det du har betalat, inklusive fraktkostnader. 


RETUR OCH FRAKT

Om du behöver returnera en produkt, kontakta oss på order @gkf.nu. Om möjligt används samma emballage som du fick din order i. Tänk på att du som kund är ansvarig över varorna till den kommer tillbaka till oss. Därför är det viktigt att du sparar spårningsnumret. 


ÅTERBETALNING

Om du väljer att returnera din order kommer vi att återbetala dig för varorna men inte för andra relaterade kostnader. Återbetalningen sker till ditt betalkort så fort vi fått varorna och att vi anser att dem är oanvända och i nyskick.


REKLAMATION PÅ GRUND AV KVALITETSFEL

Om det är fallet att du vill reklamera ett objekt på grund av kvalitetsfel, kontakta oss på order@gkf.nu. Vi kommer att utvärdera felet och försöka hjälpa dig. Krav på rättigheter gäller inte defekter orsakade av slitage eller felaktig användning. För att verifiera att produkten köptes i vår webbutik ber vi dig alltid att presentera det ursprungliga webbordernumret i händelse av ett ärende. Om du kontaktar oss via e-post, förklara orsaken till ditt ärende och skicka bilder av hög kvalitet med defekten plus ditt webbordernummer.

 

TRANSPORTSKADOR

Om emballaget är skadat vid ankomst bör du kontakta fraktbolaget direkt. Om du öppnat paketet och finnes att innehållet är skadat, kontakta oss på order@gkf.nu.

 

EJ UPPHÄMTAT PAKET

Ett paket ligger kvar på upphämtningsplatsen i 14 dagar. Om du inte hämtar ut ditt paket och skickas tillbaka till oss, debiterar vi dig 300 kr.

 

PERSONLIG DATA

Enligt svensk lag måste vi be om ditt godkännande för att behandla dina personuppgifter. All information du ger oss eller som vi får när du besöker vår webbplats hanteras ansvarsfullt och säkert av GKF. Informationen kommer att användas för att göra det möjligt för oss att fullgöra vårt affärsansvar gentemot dig och för marknadsföringsändamål. GKF tillhandahåller inte dina personuppgifter till en tredje part för marknadsföringsändamål såvida du inte godkänner det. GKF använder sig av Mailchimp för utskick av nyhetsbrev. Om personuppgifterna är felaktiga eller irrelevanta har du rätt att begära att de korrigeras eller raderas. I samtliga av våra utskicka kan du välja att avprenumerera.

 

COOKIES/KAKOR

Vi använder cookies på vår webbplats för att ge dig en bättre shoppingupplevelse och för att låta oss analysera trafik och beteende.

Du kan bestämma användningen och omfattningen av kakor i dina datorinställningar. Du kan ställa in din dator så att du får en varning eller stänger av alla cookies varje gång när en cookie placeras (i webbläsarens hjälpfunktion kan du lära dig hur du ändrar eller uppdaterar dina cookies korrekt) . Vi vill påpeka att detta betraktas som en datorinställning och att dessa inställningar endast gäller för den dator som den görs på. Om du använder mer än en dator måste inställningarna göras på varje dator

Vår kassalösning tillhandahålls av Klarna (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige) och använder cookies för att erbjuda dig den bästa möjliga, skräddarsydda onlineupplevelsen när du använder Klarnas kassa. De exakta kakorna och ändamålen för vilka de används finns här: http://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/policy/cookie/de_de/checkout.pdf

 

FORCE MAJEURE

Om GKF inte följer avtalet på grund av ovanliga ogynnsamma omständigheter utanför dess kontroll på grund av force majeure som strejker, oro, krig, pandemier eller naturkatastrofer som jordbävningar, vulkanisk handling och andra liknande frågor, kan GKF inte hållas ansvariga.